Německý jazyk
Ve výše uvedených odkazech naleznete jednotlivá zadání didaktických testů z německého jazyka z předchozích zkušebních období, případně zadání a záznamové archy v úpravě pro neslyšící žáky, pokud byly tyto úpravy v příslušném zkušebním období připravovány. U jednotlivých testů jsou zveřejněny oficiální klíče správných řešení, komentovaná řešení úloh 9. části didaktických testů (od roku 2019) a protokoly validačních komisí.
Zkouška z německého jazyka se ve společné části koná formou didaktického testu, který je tvořen dvěma subtesty: subtest poslech s porozuměním a subtest čtení s porozuměním a jazyková kompetence. Test obsahuje 64 úloh a je rozdělen do několika částí. Obsahuje různé typy uzavřených úloh (úlohy multiple choice s výběrem 3–4 alternativ, úlohy dichotomické a úlohy přiřazovací) a několik úzce otevřených úloh.
Od jarního zkušebního období 2024 je změna v ověřování jazykové kompetence v didaktickém testu z německého jazyka. 9. část byla rozdělena na dvě kratší části (9. a 10. část). V 9. části je snížen počet úloh na 10 (multiple choice s výběrem 3 alternativ). V 10. části je celkem 5 úzce otevřených úloh, které ověřují dovednosti v souladu s katalogem požadavků. Maximálně lze v testu získat 100 bodů. Pro úspěšné složení zkoušky je potřeba získat alespoň 44 bodů.
Vzorové úlohy 10. částí naleznete ZDE (PDF, 211 kB)
Rozsah vědomostí a dovedností žáků, který může být didaktickým testem ověřován, je stanoven v katalogu požadavků. Požadavky dále vycházejí ze znění publikace Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment (CEFR, česky SERRJ). Katalog požadavků byl zpracován s přihlédnutím k terminologii použité v deskriptorech, které v SERRJ vymezují jazykovou referenční úroveň B1.
Do školního roku 2019/2020 se zkouška z německého jazyka ve společné části maturitní zkoušky konala také formou ústní zkoušky a písemné práce (do podzimního zkušebního období 2020 jsou proto dostupná také zadání písemných prací). Od školního roku 2020/2021 byly ústní zkoušky a písemné práce přesunuty do profilové části maturitní zkoušky.